måndag 22 december 2014

en paus i julförberedelserna


Det har varit en lång dag med diverse julpyssel. En del tid har gått till att stå i kö i olika affärer. 
En julskinka är griljerad och provsmakad. Den var en stor stor besvikelse. Det mesta har jag fått skära bort och kasta. Fet och inte trevlig varken i smak eller utseende. Så kan det ju också gå. Tur är så har jag ännu en skinka hemma som jag ska griljera i morgon och så finns det ju fler i affären.

Det mesta är nu inhandlat så jag tror det kan bli en ganska lugn dag i morgon. En del förberedelser återstår förstås, ytterligare inköp och så service av vår värmepanna och värmeväxlare är ju något som skall hinnas med.

Julklapparna till julklappsspelet skall packas in i finurliga paket. 
paketen skall ju helst inte avslöja utanpå vad som finns inuti

Kanske blir det ytterligare något julgodis att göra så där i sista minut. Tveksamt men kanske.
Att göra godis är skoj. Baka är INTE skoj.

Kvällen avslutar mannen och jag med soffhäng och lite gott att mumsa på.
Julgodiset är naturligtvis också provsmakat. Check!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar