lördag 13 december 2014

Vad gör det att det är mörkt och trist




Här inne i den goa värmen har mannen och jag krupit upp i våra älsklingspositioner. Han i fåtöljen och jag i soffan. 
Filten har jag dragit upp nästan över näsan. Bara ögonen är fria så jag kan slökolla lite  på "det värsta äventyret". 

Nyss har vi mumsat i oss först lite chokladpudding, banan och vispgrädde, sen kunde vi inte hålla oss vi var bara tvungna att ta vars en korintkaka och en hembakad mandelmussla med sylt och grädde.

Jag säger inte detta för att ni skall bli avundsjuka eller sugna. Nä bara för att ni med lätthet ska förstå varför jag har lite ont i magen just nu.


Överallt i vårt hus finns det nu en hel del julblommor av skilda slag.
Jag älskar verkligen julblommor.
Mest kanske jag älskar hyacinter. Vackra att titta på och så sprider en underbar doft. Nu vet jag att en del kan vara känsliga för just den doften. Turligt nog gäller det inte mej. Jag tål hur mycket hyacint som helst


Hyacinten är giftig om den förtärs i stora mängder???? Vem tänker käka en hyacint??
Den är också listad som en av de värsta doftallergiväxterna.
Hoppas inte hundarna har någon allergi förknippad med hyacinter  eftersom dom fått egna i "sitt fönster"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar