lördag 6 december 2014

precis som när man var liten


Julstädning som jag minns det från när jag var barn går inte att glömma. Då skulle ALLT städas och putsas. Vare sig det behövdes eller inte.
Nu är jag inte så väldigt noga. Rent vill jag ju att det ska vara men som man säger " bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"

Katten Agnes är i vart fall nöjd med fönsterputsningen och pyntet efter vad jag kan tolka. Nu har hon klar syn över vad som händer precis utanför. Hålla koll på höns och ankor hör till hennes prioriteringar.



Tvättstugan har idag också fått sin del av julstädning och pynt. 
Kändes med ens lite mysigare att stå där med stryktvätten idag. Tänk så lite som behövs.

Ni kanske inte vet det men jag gillar att stryka. Ja faktiskt att överhuvudtaget befinna mig i tvättstugan ger ett härligt lugn.  Här trivs jag. Jo, jag vet jag är lite annorlunda. Här kan jag stå i mina egna tankar och grubbla och fundera samtidigt som jag blickar ut över hagen och hästarna.

Mannen har krattat lite löv. Man skulle kunna tro att det inte finns ett enda löv kvar på vår tomt. Där har ni fel. Vi har massor och åter massor av löv kvar att kratta. 
Undrar var alla kommer ifrån. Minns inte att det fanns så många på träd och buskar i somras.



En kort tur till Julmarknaden i Skivarp och sen en promenad med hundarna.
Nu tänker både mannen och jag hålla helg.
Gör ni också detsamma så hörs vi kanske imorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar