söndag 28 december 2014

Vinterpromenad med hundarna



Det fick bli en ganska tidig promenad med hundarna idag.
Själv klev jag ju upp 03.30. Jodå, det är faktiskt sant. trots ledig dag, sovmorgon och inget inbokat klev jag upp 03.30.
magsmärta var orsaken. Men , nu mår jag bättre så allt är som det ska igen.
 Redan vid tio-tiden fick jag med mig mannen på en vintrig hundpromenad.
Vilken underbar vinterdag. 
Kallt men härligt. Snön gnistrade i solskenet och det knastrade under skorna när vi sakta promenerade byvägen fram.


Kanske är det inbillning men nog tycker både mannen och jag att Charley rör sig både smidigare och bättre. Han håller nu utan problem samma takt som Frank. Åtminstånde kortare sträckor



Han nöjer sig inte längre med att vara sist hem utan vill gärna komma hem först och kunna vänta in Frank och undertecknad.


Första morgonrundan så där halv sju i morse var förstås inte lika uppskattad. Det var kallt, mörk och både hundarna och jag ville snabbt in igen. 

Men, på det hela taget har det varit en helt underbar vinterdag.
Så här vill jag ha vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar