tisdag 2 december 2014

julstök med förhinder



Tur att jag är ledig. 
Men, nu är det ju så att just idag är jag inte riktigt ledig. Det är möte i min förening så där måste jag tillbringa eftermiddagen. 
Så ska jag gófika med en en kär vän vid 11-tiden. 
Så är det ju det här med jul Julpynt och julstädning. Jag måste bara iväg och köpa lite julgardiner. Kom på nu imorse när jag putsade köksfönstren invändigt att jag faktiskt kastade julgardinerna  förra året. Skulle köpa nya. Kankse rent av sy själv. Det var ju så lång tid till nästa jul (läs denna) att jag hur lätt som helst skulle hinna........
Nu är vi där. INGA JULGARDINER!
dessutom har jag slut på alla röda ljus. Lampan skall ju självklart ha röda stearinljus . Jag måste bara hinna shoppa lite idag också.
Vem sa att jag skulle hinna så mycket när jag nu vart ledig????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar