måndag 29 december 2014

mobilzombie





Det kommer till nya ord hela tiden.
Ord som vi inte hade en aning om att vi behövde. Men, så är det tydligen. 
Hur har vi klarat oss tidigare??

Ett av de nyaste orden enligt språkrådet är mobilzombie.
En mobilzombie är enl. ovanstående råd "en person som är så upptagen av sin mobil att omvärlden och händelser runt omkring försvinner."
Alltså helt upptagen av sin mobil.
Allt, eller det allra mesta kan ju uträttas från en mobil numera.
Förutom att ringa kan man som bekant leta information, kolla tågtider, se Tv, göra bankärende, koppla upp sig mot sociala medier och skriva brev.

En sådan är då inte jag.
Jag är glad om jag ens kommer ihåg vart min mobil är någonstans.
Skriver gör jag fortfarande på det lite gammeldags viset med penna och papper. (inte helt sant använder naturligtvis datorn i stor utsträckning till detta)
Men sant är att jag verkligen ÄLSKAR papper och framför allt PENNOR.
Idag har jag sorterat och kastat bort en hel del av mina pennor. Sådana som inte längre fungerar. Kan kanske bero på att varje penna inte används så särskilt ofta. Det i sin tur bero nog på mängden av pennor.


Bild visar vad som blev kvar efter storstädningen. Inte illa!!
Bläckpennor för sig, röda pennor, blyertspennor och märkpennor var för sig.
Nu kanske ni tycker att det måste vara något fel på mej. Så kan det kanske också vara, men de flesta av oss har väl någon last.

Detta är EN av mina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar