fredag 5 december 2014

nu ser vi lite bättre ut....



Jag menar genom våra fönster. De flesta har idag nu även blivit putsade utvändigt. Sparade bara tre åt mannen. Så hela uterummet förstås.
Det är ju inte så mycket man hinner med när man inte kliver av sängen för än 10 på dagen. Detta duger inte. Nästa vecka måste det ändring till.



De mest besvärliga med fönsterputsningen idag var nog all fågelbajs som i det närmaste täckte fönsterblecken.
Ovanför vårt köksfönster och matrumsfönster bor det några glada pippi som mest skitar ner. Vi ser dem sällan men vi hör dem oftare.
Trots att vi klippt och ansat murgrönan rejält har dom tydligen ändå bestämt sig för att bo kvar.
Nåja, det är väl ok.



Även "hundarnas" fönster ser nu mycket mysigare ut. Borta är alla märken efter både tassar och nosar. Nu har jag sagt till på skarpen att ordning och reda ska råda i deras fönster.  Få se nu om dom hänger med.
Håller kanske till i morgon.


Kökslampan har fått nya röda julljus.
Men jag undrar ändå?? Var det inte snyggare med de vita???
Hmmm nu får jag nog tänka lite.


Jag tar mig en stor kopp te och en lussebulle så länge. Då tänker jag nog bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar