onsdag 3 december 2014

Konsten att hinna med när man är ledig



Ja vaknar nog snart ur min bubbla.
Snart kommer jag att förstå att jag ÄR ledig på riktigt. Jag KAN göra vad jag vill, ja t o m NÄR jag vill och OM jag vill ( gäller kanske inte allt men en hel del av mina inplanerade sysslor och aktiviteter)


Så är det ju det där som bara MÅSTE göras och inte alltid när det passar mig.
Som telefonsamtalet som kom igår.
Här skulle jag bara vill lägga på luren eller låtsas att man ringt fel. Så kan jag ju naturligtvis göra, men det kommer tyvärr bara drabba mig själv i slutändan.
Vem var det då som ringde, undrar ni kanske.
Jo, det var årets påminnelse. TANDLÄKAREN. Det är dags för det årliga besöket.
Vill inte gå dit!!!  Men jag måste och jag kommer att gå dit!



Att gå till revisor och bokföringsbyrå är också sådant som måste göras.
Ett besök där idag har jag också hunnit med.
Jag är ingen siffermänniska så jag tackar gud att revisorer och sifferkunnig finns.
Vår förening har en utmärkt revisor som gör ett fantastiskt jobb. Tack P.J att du finns och vill ta vårt uppdrag. Du har gjort mitt och vår kassörs liv mycket lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar