måndag 1 december 2014

Vem sa det va lätt att gå hemma



Idag skriver vi redan den 1 December. Full fart in i julmånaden. Julens smaker och dofter är här. Julgranar finns på många ställen redan framtagna för hugade spekulanter. 
Själv har vi inte längre någon "riktig" julgran utan låter oss nöja med en konstgjord. Vi har tröttnat på att städa undan högar med granbarr från en gran som huggits redan i oktober månad. Nää konstgjord får det bli.


Grått, grått, kallt och blåsigt är väl vad som beskriver denna dag på ett bra sätt.
Det mesta man stöter på är grått.

Så här trist såg idag Näsbyholmsjön ut när jag passerad.


om jag nu ändå hade haft med en termos med varm choklad.........


I mitt enfald trodde jag att jag hade världens tid att hinna med en massa nu när jag inte längre arbetar. Jag menar förstås nu när jag inte längre är anställd.
Arbetar gör jag visst ändå. Det har i sanning varit fullt upp hela dagen.
morgonen började jag med att plocka fram juldukar och annat som behöver uppfräschning nu till jul. 
Sen vart det en tur till ICA och COOP. Det fanns säkert något av intresse att fylla hyllor och skåp med. Så rätt jag hade....även denna gång.

Nu blir det en stund slappa i soffan. Tar med mig en stor kopp te och en lussekatt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar