fredag 1 april 2022

inget aprilskämt

Nä, det blir inget aprilskämt här på bloggen.
Men man undrar ju, igår ringde en dam jag känner och frågade om hon kunde få fjärde Covidsprutan eftersom hennes man nu fått. Sköterskan frågade efter damens ålder som uppgav att hon var 77 år. Nä, svarade sköterskan, du är allt för ung!!! Tänka att man kan va för ung i något sammanhang vid 77 års ålder. Än finns det hopp!

Idag är det kallt och lite småblåsigt här hos oss. Solen skiner förstås men inte ger den någon värme precis. Får väl duga ändå.

Mannen ska iväg på läkarbesök idag. Röntgen av hjärta blir det denna gång. Visst ska jag åka med. Gäller ta alla tillfällen att komma hemifrån en stund. Tror bestämt att det blir fika på kondis. Vi får väl se. Återkommer kring detta lite senare.

Imorse fick jag läsa att en av våra största komiker Sven Melander gått bort efter en längre tids sjukdom.
Känns lite som jag känner honom fastän jag inte gör. En stor saknad. Vila i frid vill jag säga till honom.


Så har det gått några timmar sen jag började skriva på dagens blogg. Mannen är röntgad och jag själv har avnjutit gofika på Conditori Maria i Ystad......


Smakade inte alls illa. Denna frukost kan jag nog vänja mig vid.

Det slutade dock inte med detta. Den här skumraketen slank också ner....


Den kan jag däremot ångra och även ha lite ångest över. Den var helt onödig.
Men gjort är gjort och kan inte göras ogjort.

Jo, som de flesta blivit varse är det nu redan April månad. Vårmånad tror jag visst att det kallas.
Då väntas bara på vårvärmen. 
Snart går det mot påsk och det är då jag tycker att jag får känsla av vår.

Idag blir det inte mer gjort här i vårat hushåll, men imorgon då blir det åka av.
Tvättas ska det och kanske rent av dammsugas lite på ovanvåningen. Vi får väl se hur det blir.
Men som ordspråket säger " Morgondagen är den dag som den late har som mest att göra"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar