måndag 1 januari 2018

ingen pizza här hos oss





Välkommen 2018.
Så var det ny dag, ny vecka, nya månad och framför allt nytt år. Det är, som de flesta vet, årets pizzadag i
dag. "Alla" ska ha hämtpizza idag. 
Det är den stora soffdagen, åtminstånde här i min familj. Det blir soffan, praliner och några gamla repriser på TV och så naturligtvis backhoppning.



Mannen är sjuk och kommer liksom igår att tillbringa mestadels av dagen i säng. Feber och huvudvärk lämpar sig bäst för sängläge.
Själv kommer jag att sätta på ännu en stor kopp te och till den en knäckemacka, det blir min nyårsdags frukost. Faktiskt inte alls så illa.



Mina blommor ska få nytt fräscht vatten och lite ompyssling, sen är dagen bara min.


Jag ska påbörja utmaningen med att få ihop detta till en underbar bild från en engelsk trädgård. Jag älskar pussel, men det var länge sen nu.

Till er alla önskar jag ett riktigt gott 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar