onsdag 3 januari 2018

ingen bra början på året



Knappt hade det nya året början förrän det stod klart att mannen var sjuk och så som det visade sig, behöva läkarvård. Redan på nyårsafton kändes det tydligt att något var fel, riktigt fel. Detta var ingen killförkylning, men som många andra män skulle tillståndet förnekas och förringas.
Nyårsdagen kom och någon förbättring stod inte att finna. Under natten fattade jag beslutet att mannen skulle till akuten, och så blev det.
Mannen blev inlagd och ligger där ännu men fortfarande utan någon diagnos. Läkarna förbryllade, kan inte finna orsaken. Prover tas, röngen görs, koller utförs och tester genomförs men svaret står ej att finna (ännu). Nu gäller bara att avvakta och låta läkare och tiden sköta sitt.

Här hemma råder aningen kaos. "Inte vet man vad kossan betyder förrän hon lämnat båset". Hästar, hundar, katter och höns ska skötas. Hemmet förfaller och själv har jag visst slutat både äta och sova.
Tv visar visst sämre program än vanligt (om det nu kan va möjligt). 



Jag fyllde år nyårsdagen och fick då av goda vänner ett underbart (men ohyggligt svårt) pussel. Kommer nog att ta mig ett år innan det är färdiglagt. Vi har som bekant katt så jag insåg snart att en pusselmatta är vad som krävs. Köpte en igår och invigde den under kvällen.


Flera ensamma timmar tillbringade jag vid mitt "pusselbord" i går kväll och natt med att sortera och försöka få någon logisk ordning på bitarna.


Bitarna är ju många till antal (1000 bitar) och som jag tycker onödigt små. Detta gör det ju inte mindre roligt, bara mycket svårare.


Några få bitar fick jag efter flera timmars slit (eventuellt) på plats. Misstaget gjorde jag när jag "glömde" eller avstod från att rulla ihop matten när jag gick till sängs. 
Vår underbare katt Brutus Lejonkung, som näst intill aldrig, går upp på bordet gjorde ett undantag i natt och klev upp och placerade om bitarna. 
Tack jävla katt!!!
Nä, nu kallar mina plikter. Ses och hörs framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar