måndag 1 januari 2018

nyårslöfte

Dags för nyårslöfte för en massa personer. Många gymkort köps, cigaretter kastas  och förväntningar är höga. Men vad blir det av dem?
Jag avger inga löften.
- Jag lovar mig inte att banta - jag trivs faktiskt i min något överviktiga kropp som inte är en hälsofara.
- Jag köper inget gymkort för att förbättra min kondis eller bygga mig starkare, 
jag går mina dagliga promenader och försöker äta lite sunt.
- Jag lovar inte bli en bättre människa - jag tycker jag är en god människa och medmänniska
- Jag lovar inte att stressa mindre - det finns tillfällen då jag stressar men trivs med det. det är också en del av livet.

Jag vill ta del av livet så som det är, förlåta mig själv, vara ärlig och uppriktig både mot andra och mig själv. Vara den jag är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar