måndag 29 januari 2018

att städa i affekt


Vi har öppen trappa upp till övervåningen och det stör mig när det samlats damm och smuts på trappan och där är nystädat därunder. Följden blir ju då att smutsen och dammråttorna dråsar ner på bottenvåningen och hux flux ser det inte nystädat ut längre. Just så var det i morse när jag plockade fram dammsugaren och gick upp längs trappstegen och gjorde rent hus. För att vara säker på att allt damm var borta från hörnen gjode jag om proceduren på vägen ner, baklänges. Nu bar det sig ju inte bättre än att fyra trappsteg från bottevåningen föll jag och dammsugaren baklänges ner för trappstegen.
Där låg dammsugaren och jag en en vriden hög på golvet. 
Vilken tur jag hade. Jag klarade mig med lindrig muskelskada. Inga brutna ben eller allvarliga skador. Dammsugaren klarde sig helt utan minsta skråma trots att jag i fallet föll på densamme.
Nu har jag lärt mig hur fort det kan hända.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar