torsdag 12 maj 2022

ändrade planer




Norrland fick en egen slagdänga !
1976 släppte Ingemar Stenmark och Stig Strand  tillsammans med alpina landslaget " De ä bar å åk"
En hit med norrländska dialekter. En landsplåga faktiskt.
Jo, det var bara ännu ett inslag av värdelöst vetande från min sida.....

Just idag har ju dagboken sin egna dag.



Dagbok, ja där kan man stundtals hitta lite guldkorn. Jag har någon form av dagbok (5års boken) där jag (ofta) skriver ner väder, födelsedagar och vad vi ätit till middag. Ibland blir det även något mer spännande som en särskild händelse, men mest är det typ inget av värde. Så har jag ju förstås min blogg som väl kan räknas som dagbok. Här finns ju lite mer händelser i det dagliga livet.

Nåja, med eller utan dagbok så rullar dagarna och livet på
Min plan var att jag skulle ta mig en tur till IKEA idag. Planerna ändrade jag så nu gäller annat.
En av planerna för dagen blir att senare i eftermiddag sätta ögonen i en ny bok, inte köpt på Ikea.
Har hört att böckerna på Ikea ser ut så här.........


Kanske lite väl svårläst för mig.


Trots att jag inte gitter måste jag nog ändå ge mig ut och få ner lite vår/sommarblommor i sina krukor idag. Kanske jag ändrar mig igen, men planen ser ut så.
Mannen ska iväg till hästarna och jag blir ensam hemma. Då gör jag vad jag vill (även annars faktiskt).

Till middag idag kommer det att serveras en favoriträtt. Stekt sill med hemlagat potatismos. Gott, och så länge sen. Kanske blir det något annat. Vi får väl se.

Sen länge har jag sagt att jag borde baka lite. Bra väder för den typ av aktiviteter idag men jag väntar lite. Ångrat mig igen.

Nu ska jag ner i köket och göra mig en stor kopp te innan jag ångrar mig.
Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar