tisdag 10 maj 2022

funderingar


Letade igår bland lite gamla bilder och fann den här bilden från den 10 maj 2014.
Träning för Boss och Fix a Lot.  Båda hästarna har numera lagt galoppskorna på hyllan och har så att säga sadlat om. Ingen av dem bor längre hos oss men så vitt jag vet finns båda i livet. Boss är hela 18 år och Fixen 11 år.  För vår del (läs mannen och Martin) fortsätter träningen dag efter dag, månad efter månad och år efter år.

Idag blir det för mig en tur till föreningen. Lite snack och så naturligtvis fika.
Ganska skönt att ibland ta sig dit utan några förpliktelser. Mannen ska iväg på träning med hästarna så Guldkatten får va ensam hemma. 

Jag har funderat på en sak... gamla bilar är ju skattebeftriade, borde inte gamla människor också??

Jag och en vän pratade igår om "livsviktiga prylar" för just ensjälv. För min del är det TV, tvättmaskin och datorn. Jo, jag har gjort mig beroende av dessa prylar.

Jag gjorde en koll på vågen idag. Inte gått ner mer sen flera veckor tillbaka men det är bra som det är.  Äntligen har vinterfettet försvunnit. Nu har jag vårrullar.
Däremot är det nu bra med både blodtryck och blodsocker. Man får väl va nöjd (åh det är jag)


Jag hörde något.....va det inte tekannan som ropade??
Jag måste iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar