söndag 8 maj 2022

solig söndag



Helt magiskt vackert väder denna vårsöndag.
Utanför vår dörr står detta magnifika träd och blommar så ljuvligt. Att det är vår är inte att ta miste på.

På vår framsida av huset kryper nu så sakta vår Hosta upp ur marken


Faktiskt riktigt vackra med sina ljuslila blad så här när de spirar.
Idag har det serverats vatten för första gången på länge.
På tal om vatten så fick mannen idag i uppdrag att fylla lite kannor med vatten så det bara är för mig att gå runt på ägorna och vattna.



Ja, det kanske inte är lika stort som en handelsträdgård men växterna behöver llikväl vatten.
Mannen fixar.

Nu i dessa tider är det massor av skolungdomar och studenter som söker sommarjobb. 
Till dessa kan jag berätta att jag idag läste att " slakteriet tar inte emot studenter". Kanske ändå skönt att veta.

Jag ger mig nu ut i solen. Tar med en bok solglasögon och något att dricka.
Vad ni gör får ni själv bestämma.

1 kommentar:

  1. Är mannen fin av sig?
    Handskar så han inte blir blöt👍

    SvaraRadera