onsdag 18 maj 2022

friska vindar


Idag vajade syrenerna i den friska sommarvinden på min promenad.
Ja, det var ingen morgonpromenad, mer en lunchpromenad. Klockan var ganska exakt ett när bestämde mig för en kort promenad. Bra bestämt. Det är nästan alltid skönt med en promenad, så även idag.


I vår egen trädgård fortsätter vår rabarb sitt något annorlunda växtsätt


Har aldrig sett en rabarb växa så här. Vi får väl se hur det blir med den.
Vå krusbärsbuske som vi trodde hade återuppstått har lurat oss. Den fäller nu sina blad igen och både mannen och jag är överens om att busken inte är frisk. Den kommer att dras upp och till nästa år eventuellt lämna plats åt något annat.


Så till det vikigaste av allt denna dag.....

Guldkatten fyller 11 år!!


Det firar han med att sola och invänta något extra gott ikväll.
Han har vuxit en del både på höjden, längden och omkretsen.


Vem som är Guldkatten på bilden får ni lista ut själva

Igår var vi bjudna på härligt grillat. Det blev karre´skivor och god korv som serverades med pommes, sallad och ett flertal såser. Båda varm och kalla. Men bäst av allt kanske ändå var min egna efterrätt...en stor Magnum vit, bägare. Åt nästan hela igår och restan slank ner idag efter frukost. Gott så det förslår.

Som det oftast blir, blir det även idag en slappedag. Bok, pussel och en film eller serie på streaming.
Jag önskar jag var lite mer aktiv, men jag jobbar på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar