tisdag 17 maj 2022

hyllningarnas dag


Idag den 17 maj skulle min mor fyllt 109 år om hon levat.
Tänker på henne idag med lite liljekonvaljer som hon älskade. Hennes absoluta favoritblomma
Så rätt hon hade när hon så många gånger sa " ryssen är farlig, han kommer för eller senare att ställa till problem för Sverige." Hon slipper nu uppleva att hon tyvärr hade rätt.

Det är ju också Norges nationaldag.


Dem hyllar vi med deras flagga. En symbol som kommer vaja över hela Norge idag. Norrmännen är duktiga på att fira sin nationaldag. Här går man "man ur huse" för att fira. 

Firar en namnsdag gör vi också idag.
Det är barnbarnet Rebecca som ha namnsdag idag.


Hon får ha en syrenhyllning. Även syrener är en av mina favoritblommor.

Det är också en historisk dag för Sverige. Ansökan om medlemskap är idag undertecknats av utrikesministerAnn Linde.

Men, nu är verkligenheten och nuet här. Det behövs göras en hel del i hushållet kan jag tycka.
Jag hör en okänd röst i mitt huvud som säger: Dammtorka, stryk tvätten, damma, tvätta, städa i trädgården, plantera, diska, sätt på en maskin tvätt.
Men, jag lärde mig redan som liten att inte lyssna på okända!


Nu får framfiden utvisa

Ha en fin dag



1 kommentar: