lördag 14 maj 2022

gomorron.....


Nu blev det av!
Jag bestämde mig imorse för att ta den där morgonpromenaden jag så länge tänkt jag skulle ta. Det blev inte så långt men 1,5 km fick jag ge godkänt. Blåste gjorde det och varmt var det inte men å andra sidan var ju inte klokan mer än någon minut över sju.
Inte var det många ute. Tror jag stötte på två personer och en ensam tom bänk på turen.

För att fortsätta på utetemat så kan jag med glädje se att mina påssådda paprikor nu tagit fart.


Lite kul att odla i påse även om jag inte ska fortsätta mina odlingar.

Igår kände jag mig trött och hängig hela dagen. Mestadels av dagen låg jag på soffan och sov. Inte likt mig men så var det. idag är jag lite piggare och kan nog hålla mig uppe någon stund.

Sen är det ju dags för Mello. Inte mitt program men vi kommer ändå att se det. Mannen föredrar Mello framför Let´s dance. En trevlig kväll för min del, om vi nu ska sitta hemma, kan väl kanske va ett skojigt tv-program som får mig att skratta, någon frågesport eller liknande. Sådana program är det visst ont om. Annars kan jag hellre tänka mig träffa vänner kring en bit grillat eller ta en "ätautekväll"
Öppen för det mesta.

Nu har jag pratat med son och svärdotter. Ett spontant samtal som gör en så glad.
Alltid kul att höra ifrån nära och kära.

Klockan tickar på och magen börjar kurra. Det är dags för min frukost.
Ha en fin dag trots blåst och lite småkyla därute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar