torsdag 29 juni 2023

vi har blivit med hund


Ja det är bara högst tillfälligt. När hans husse och matte åker bort får jycken vara hos oss.
Han är inte till något besvär, ligger tyst och stilla och kollar vad som händer och sker runt om honom. Katten bryr han sig inte om och på natten går han själv, utan tillsägelse, in i sin bur för att sova. Han trivs uppenbarligen i buren. Det är hans trygghet när han nu inte är hemma.

Vädret idag bjuder på lite av varje. Sol, moln och några få regnstänk. Nåja, bara åskan uteblir är det väl ok.

Mannen är istallet, då kan jag roa mig med vad jag vill. Det som roar mig mest just nu är TV-soffan, en bra bok ( eller mindre bra bok), ett korsord, lite Wordfeud och, ja inget mer. 
Jag borde ta ett samarbete med dammsugaren eller fönsterpustrasan men min lathet hindrar mig.
Jag börjar med att göra mig lite frukost så får jag väl se vart det lider.

Det kanske är dags att sätta in en annons......




Tack för nu. Vi hörs kanske imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar