onsdag 14 juni 2023

fortsatt soligt och varmt



Vilken sommar vi har. Varmt och soligt med endast svag bris på dagarna och inte allt för varmt nattetid, det enda som saknas är ju lite (mycket) regn, för all växtlighet lider nu.



Mannen och jag har varit på utflykts humör även idag. Det blev en tur till Jägersro och kikade på några bra och fina löp. Nu är vi åter hemma och har ätit en lagon sommarmiddag bestående av lite pasta, sallad och grillad korv. Smakade hur bra som helst. Nu är vi både mätta och trätta.

Igår var ännu en dag på loppis. Kankse mot mannes önskemål, men ändå.
Det blev bland annat ett pussel.....


.... trots att jag absolut INTE skulle köpa något. Nu har jag fler pussel än jag kan använda under resten av mitt liv. Det måste bli köpstopp!!!

Idag föll mina tankar på gångna tider. På tiden då labben Frida ( Havalidens Ögonfröjd) fanns i vår ägo. En ruskigt kul och glad hund som alltid var full av spratt och upptåg. Ständigt på jakt efter mat i alla former. Ätligt eller oätligt spelade mindre betydelse. Det var en resvan dam som ofta flög turen Malmö - Kalix för att utbilda sig inom försvaret och polisen. Så här kuunde det se ut när familjen var samlade för att vinka av på Sturup.


Bilden är tagen 1988. Jodå, människor såg ut så på den tiden. Det är den svarta vovven som är Frida, kompisen hette Blondie och var av rasen Golden Retriever.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar