tisdag 13 juni 2023

knappt trovärt...




Det är bara sex månader kvar tills det är dags för luciapepparkakorna att ta plats på fikabordet. Hur fort kan tiden gå? Nä, nu släpper vi det och njuter av sol och värme så länge vi kan. Värme, ja nog är det varmt allt. Mannen och och jag har varit iväg ca 4 mil från hemmet, enkel resa idag, och nog var det varmt att färdas i en bil som saknar AC. Det fick bli TD hela tiden.
Inget ont som inte har något gott med sig. Det blev lite loppisfynd, pussel, med hem. Härligt!
Nu ska jag sitta i skuggan och njuta en stund. Solen blir för tufft.
Kanske blir jag ite filosfisk när jag sitter där, sånt händer mig ibland. En tanke som redan nu har börjat ta form i mitt huvud är "vilka är de viktigaste sakerna som behövs för att leva ett bra liv"? 
Viktigast måste ju va hälsan. God fysisk hälsa både till mig själv och naturligt vis inte minst till min familj.
Även en god mental hälsa är ju så viktig. Någorlunda klar och kunna hänga med i det väsentliga.
Att på egen hand  kunna ta hand om de dagliga sysslorna. Att själv kunna fatta beslut. Att kunna bestämma över sig själv.
Naturligtvis också en ekonomi som möjliggör mat för dagen och husrum. Att kunna äta sig mätt varje dag är en ynnest som tyvärr inte alla har möjlighet till.
Att ha ett gott liv, för mig, innefattar också att ha vänner och nära och kära som jag kan lite på, och det har jag.

Nä, nu blir det skuggsidan. Känns som jag visst fått solsting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar