fredag 9 juni 2023

tillbaka


Det har nu gått 12 dagar sen jag senast var inne här på bloggen.
Det har hunnit bli ny månad och det har varit pingst. Nu äntligen har både mannen och jag återhämtat oss från vår Covid. Det har varit jobbiga dagar med feber, halsont, hosta, värk och mest av allt kanske, en nästintill outhärdlig trötthet. Nu verkar allt va över och vi är glada och lyckliga igen. 
Själv har jag kännt mig som blomman på bilden. Hängig och lite nere. Skillnaden är bara att blomman ska se ut så där, men inte jag. Men, livet har återvänt.

Denna fredag är det tävlingar i vårt grannland Danmark. Vi (läs mannen) deltar med två av våra pållar, Isaynomore och Ravaillac. Kanske något av en test  för båda. Ändrade förberedelser och ny distans. Vi får väl se hur det går. Svaret får vi inte förrän sent ikväll. Det är kvällstävlingar vilket jag tycker är kul men väljer ändå att stanna hemma. Trots allt lite trött ännu.

Värmen som är nu inbjuder inte till så mycket aktiviteter. Det blir en kopp te, kanske en Coca-Cola, en bra bok och på med solglasögonen och tag plats i solstolen. Så får det bli för min del.

Hoppas ni alla får en fin helg att njuta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar