tisdag 27 juni 2023

svalt


Det kändes nästan kallt idag på morgonen. Kroppen hade ju vant sig vid betydligt varmare temperaturer och vindar. Lite snålblåst och regntunga skyar är vad som bjöds på idag. Får väl duga det också, inget att göra åt.
Trots mildare väder har jag , mest hela dagen, haft en ihållande och ganska så kraftig huvudvärk. Dryga timmen nerkrupen under täcket gjorde det dock lite bättre. 

I min backspegel idag minns jag med fasa, den fångsten mannen fångade i vårt stall den 27 juni 2016...

mannen var modig, tycker jag men det var varken hundarna eller katterna. De undvek den illaluktande bästen så gott de kunde. Tror de kände sig lyckliga och trygga när husse stolt kunde visa upp vad som levt sitt liv i skymundan i vårat stall eller möjligen i hönshuset. 
Råttor är listiga men mannen var listigare och med chokladpralin i fångstbur var otäckingen snart fångad ( råttan alltså).

Jag vill önska er en fortsatt fin tisdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar