onsdag 7 februari 2024

flytt och loppisar





Trött är just vad jag är. Så fort jag landar på soffan, då somnar jag nästan omedelbart. Varför. Jo, jag klarar tydligen inte av att flytta. 
Ja, det är inte mannen och jag som flyttar utan svågern. Flytten kom minst sagt hastigt på. Fredag sen eftermmiddag fick vi besked på att det var dags för flytt till särbo redan tisdag morgon. Nu bar det iväg till tusen loppisar och letade lämpliga möbler med igenkänningsfaktor att möblera hans nya lägenhet med. Jag gillar att åka till loppisar men frågan är om det inte blev lite väl många dessa dagar, lördag, söndag, måndag och tisdag.
Nåja det mesta är nu klart i hans nya boende, bara en seniorfåtöljs som ska hämtas på lördag. Sen blir det tömning av "gamla" lägenheten. Alltså det återstår en hel del.

Idag blir det inget flytt. Det blir spelkväll med mysfaktor. 
Skönt att koppla av lite.

Hoppas ni alla får en fin dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar