torsdag 1 februari 2024

ny månad



Vi har sagt hejdå till Januari och så är februari här.
Mannen på taket har flyttat ner till uterummet. Kanske betyder det att det inom kort kommer att hända positiva saker där. Vem vet, men det tror jag på först då jag ser det.

Jo, som sagt det är nu redan den 1a februari. Solen skiner idag, kanske för att hylla februari.
Idag är det vegitariska dagen så då är det kanske meningen att det ska äta vegitariskt. Nä, inte här hos oss. Här blir det gulaschsoppa. Inte så illa.

Dagens händelser ser nog ut enligt följande.....
steg upp vid 07.30 vilket är en helt ok tid.
först en tur till toa, första kissetömningen vard det dags för
sen till köket och placerade mig vid köksbordet för att intaga mina två morgonpiller och ett glas vatten. 
Lite småchat med mannen och katten
Skickade grattishälsning till min äldsta vän sen många år. 75 år idag.
Klockan närmar sig 10 så det är dags för frukost, två mackor , lite cocktailtomater och ett eller två glas vatten, samtidigt som jag ser på ett avsnitt av "evil lives here".
Lite stryktvätt väntade på att bli struket och klart. Så fick det bli.
Nu sitter jag här och chattar med er.
Jag borde ta en promenad i det ganska fina vädret, men......
Jag skulle ju gå till stora tvättstugan och mangla lite stora dukar, får nog vänta.....
Borde jaga upp dammsugaren då det finns massor att göra för densamme......
Skulle renbädda men det får vänta till kanske imorgon......

Nä, nu känner jag mig trött, det får bli lite 11-fika framför tv:n en stund.

Ha en fin dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar