tisdag 13 februari 2024

Inga semlor idag inte......




Fettisdagen är ju idag och tro det eller ej men jag har inte ätit en enda idag. Igår åt mannen och jag vars två så det kanske räcker för att hylla denna gosak.
Nä, idag blev det andra kakor till fikat. En kompis och f.d kollega jag inte hört av på ett bra tag ringde mig i förmiddags och tyckte vi skulle ta en sväng till grannkommunen för bland annat en fika och träffa lite nytt folk.
Så blev det. Några timar tillbringade vi med ett gäng andra kvinnor och män som vi utgick från var nya bekantskaper för oss.. Dock var det inte så, två stycken kände jag sen tidigare......
Nu är planerna gjorde för både resor och grillträffar framåt sommaren till.

Vi skulle haft spelkväll ikväll men grannfrun kände sig inte pigg efter ett läkarbesök igår. Vi får väl vänta någon dag så ordnar det nog till sig. Kanske kommer lånehunden på besök. Det är ju tisdag och då är det vanligt att  han dyker upp. 

Så har jag, både igår och idag, skrivit två lite arga sms till projektledaren för bygget här.  Minst sagt trött på detta elände nu. Kanske ska det påbörjas vecka 8 eller vecka nio. Eller så gör man som de brukar, flytta fram och flytta fram.

Mannen har huvudvärk så han har tagit med sig Guldkatten på en extra power nap.
En timma har den varat nu, vi får väl se när sömntutorna är uppe igen.

Ha en fin kväll ni alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar