lördag 17 februari 2024

tankfull vilodag




Det är lördag men känns som söndag. Händer ofta att jag ligger ett dygn före. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
Idag har det blivit lite värktabletter. Känner mig ibland som en potentiell missbrukare. Låter nog värre än vad det är men det blir en och annan värktablett för att minska huvudvärk och nackvärk. Kanske dags för beök hoss akupunktör igen?
Veckan som gått har annars runnit på bra tycker jag.
Inga större missöden eller fadäser.
Jag har faktiskt varit iväg till stallet och friserat två av våra hästar idag.. Träningen börjar igen på måndag då måste de va lite anständiga.

Idag tänkte jag mig en stilla stund i soffan eller fåtöljen och bara lyssna på någon härlig musik. Men, vad är härlig musik för mig numera?? Ja, jag vet faktiskt inte. Det blir inte så mycket lyssnande numera. Saknar? Ja!
Om jag skulle välja att lyssna på en skiva på  repeat skulle det nog bli något med Albin Lee Meldau. Jo, så skulle det nog bli just idag.

Längtade också idag efter ett restaurangbesök. Men en väninna till mig berättade idag om en tragisk och trist uppplevelse på en restaurang igår.  En äcklig och oaptitlig historia. Det äckligaste jag varit med om på restaurang är inte så farligt, det var bara när servitrisen spillde ut såsen över min rygg. Ett oj, ursäkta var det enda som hördes från henne.

Nä, det är nog något annat jag vill uppleva innan dödsklockan klämtar. Jag vill så gärna se Kiruna! Vi lever i ett fantastiskt vackert och rikt land och jag har sett och uppplevt allt för lite av det.

Jag gillar ju som de flesta av er vet att kolla på tv. Tyvärr ser jag sällan på roliga och humoristiska program, det blir mer deckare med död och elände....
Vill se något kul.

Förutom tv tittas det ju en hel del på telefonen, ja alltså på de appar jag har. Många appar finns där men mest används nog BankId och möjligen Swisch. Nä, förresten Facebook så klart också. Ett beroende det också.

Nä, nu får det va för idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar