torsdag 15 februari 2024

smått och gott


Det är så grått ute att jag knappt kan skilja på dag och natt. Nåja, en överdrift kanske men inget mysigt väder alls. Bättre blir det ja, det vet jag ju.
Ett gelehallon skulle kanske passa?? Nä, jag avstår. Gillar faktiskt inte gelehallon så värst. Trots att det både är smågodis, lite segt och mycket sött. Nää, inga gelehallon till mig trots att det är just gelehallonets dag idag.

Igår kom grannmannen in för  att spela några parti kort. Grannfrun sjuk så hon fick stanna hemma. Nädå, ingen sjukdom som smittar, utan sviterna efter ett läkarbesök.
Hur som helst så vann grannmannen 2 av fyra spel, mannen min ett och jag ett. Det var en helt ok speldag.

Idag har jag diskat lite prydnadsföremål som vi tagit hem från svågern. Diska och sortera. En del till oss, något ska jag försöka sälja av till honom och resten till någon loppis.

Nu är det snart kväll och jag ska inta min favoritplats på soffan.
Sen väntar lite streaming och ett vaniljhjärta.

Ha en go kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar