fredag 9 februari 2024

ful och charmig


Veckan som gått har vi handlat loppis för över 5000 kronor, endast denna lilla skål var till mig själv. Ett rimligt pris på 26 kronor. Den är förskräckligt ful men otroligt charmig, därför fick den förlja med mig hem.
Övrigt loppande var till svågern Bengt som behövde en del "nytt " till sitt nya boende..
Ja, det har gått åt en hel del slantar denna vecka men jag tänker då på ett ordspråk från förr 
" fattigdom är inte att äga lite utan att sakna mycket", så är det nog

Idag blir det en stilla dag i hemmets lugna vrå. Inte ut genom dörrana denna dag. Streama och käka praliner är allt.

Utanför våra fönster börja snöflingor nu falla. Det sägs att det ska bli snö under hela dagen. Ganska mycket eventuellt. Ja, vi får nog käpa med detta väder någon månad till om det vill sig illa.

Arbetet med våra tak och uterum fortsätter. Inte så fort men något lite händer emellanåt. 
Känns uppgivet nu.

Vintercyklingens dag är idag! Vad nu det ska va för något.  Inte ger jag mig ut och cyklar denna årstid.  Nä, nu är det möss och vantväder då cyklar jag inte. Knappt på sommaren ens numera. 

Tillbaka till tv-soffan nu. Vi hörs och ses när jag tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar