lördag 10 februari 2024

mulen lördag

Jo, vädret är grått och trist. Jag har sovit, som så många gånger förr, ganska så dåligt. Många timmar men med dålig sömnkvalite. 
Skulle kunna tänka mig att lägga mig här en stund bredvid Guldkatten!


Det bästa man har sätter man ju på bordet så är det ju sagt.
Nä, jag får nog snällt stanna uppe i vaket tillstånd för ikväll blir det Revy. Innan revyn blir det något gott att käka. Pizza för min del.

Ute ligger det lite snö kvar på marken sen det lilla snöovädret häromdagen.
Snö är föresesten ett vackert ord. Snöänglar till exempel, när man som barn kunde kasta sig i snödrivorna ochf bilde mönster av änglar.
Vit som snö kan man ju också vara, men vem är det?
Snödroppar, en av vårens allra finaste blommor.
Snögubbe, inte vilken gubbe som helst
Så finns det ju snökanoner, mycket bättre än andra former av kanoner
Så är det ju det bästa ordet av alla....snöfritt.

Nåja, nu blir det dusch sen lite fika sen iväg.
Ha en fin lördag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar