fredag 29 juni 2012

är dé det här som kallas sommar....


Vädret var så soligt och skönt i förmiddags att jag beslutade ta en halvdags kompledigt från jobbet för att pula lite i min trädgård och ta en go´fika med ett härligt onyttigt wienerbröd från konditoriet.
Jag hann plantera tre ynka små hängpelargonier innan helvetet bröt loss iform av ett ursinnigt hällregn. Himlen så mörk att man kan tro det är sen eftermiddag någon gång på senhösten. Jag vet att vi kanske behöver lite regn, men det är nog trots allt värmen jag saknar. Tycker inte att det varit många dagar, eller ens timmar, med hyggligt vår/sommarväder. Nu vill jag ha ändring på detta!!!
Nu är u vädret väldigt lokalt och för min del beskriver jag vädret utifrån Skånes och Söderslätts horisont. Hur har ni det då?
Ikväll är vi bjudna till son och sonhustru på grillat..........hur synd är inte detta.
Nu blir det säkert mycket trevligt ändå trots de ogina vädergudarna, men endå!

Den tråkiga bilden är tagen innifrån mitt arbetsrum, jag ville inte ens gå ut.....
Men, som man säger, det finns alltid något att glädjas åt i alla situationer och faktiskt det är ju rätt  jag är så glad att jag ännu inte har semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar