onsdag 6 juni 2012

Xanté och Pringles


För min del har firandet hittills bestått av arbete vid datorn så som aktivitetsplanering, protokoll och bokföring.
Sen har sambon och jag tillsammans gjort firarfint hos höns och kycklingar. Kycklingarna har fått flytta ut till egen bur i hönshuset och deras tillfälliga bostad för nykläckta har gjorts ren och skall nu iordningställas för nästa kläckning som nu är på gång. Jag hör hur det piper och kvittrar i den ena kläckningsmaskinen nu och jag kan faktiskt se att två är på väg ut ur skalen.
Sen blir det att slappa lite vid TV:n med lite chips, en kopp te och kanske kanske ett glas Xanté, päronlikör.  Jag är ju ingen vän av chips och det är ytterst sällan jag köper hem, det blir oftast inte ens när vi har gäster. Men idag köpte jag två rör Pringles. Vi får väl se vad det kan bli.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar