lördag 2 juni 2012

sommarpotpurri


Trots vinande blåst nästan stormstyrka är det ändå sommar. Vi skriver den 2 Juni idag och då är det sommar i min värld. Stundtals bryter solen igenom det tunga grå molntäcket och man luras att tro att det även är sommartemperatur men kvicksilvret här hos oss har stannat på ynka 11 grader. Mer värme och mer sol vill vi ha.
Det finns ju naturligtvis en fördel med det lite svalare vädret också, för min del har jag satt igång att städa lite. Städa behövs ju som bekant allt för ofta men om vädret tillåter föredrar jag uteaktiviteter och så får städningen vänta. Ingen kommer väl ändå att tar den ifrån mej. Hade planer på att baka något enkelt till kaffet, kanske en rulltårta eller några muffins men det är i skrivande stund ytterst osäkert. Jag tycker nämligen inte om att baka så det blir oftast bortproriterat. Istället tog jag mej en runda i trädgården och tog några bilder på vad trädgården hade att bjuda på idag. Det blev ett litet sommarpotpurri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar