onsdag 27 juni 2012

Ingrid Bergman till Boss


Sista försöket är gjort. Nu är det bestämt (igen), Jägersrobanan passar inte Boss , därför har han idag gjort sin sista start där. Han slutade näst sist och kom i mål utan att vara trött. Detta kanske beror på att han inte har den rätta tävlingsgnistan längre. Han är ju också en typisk " gräshäst"och trivs mycket bättre på Klampenborg och därför  får han avsluta sin tävlingskarriär där, om det nu blir en eller flera starter bestämmer Boss. Han skall fortfarande tycka det är roligt.
På tal om roligt, roligt är det inte att en av mina kameror idag helt har lagt av. Bilderna jag tog på Boss i dag går tyvärr inte att få fram.
Roligt är det inte heller att vi, läs sambon, måste avliva en kyckling idag. Kycklingen hade från födseln lite svårare att gå än de övriga så han blev en hackkyckling i ordets rätta bemärkelse. För att kycklingen inte skulle utstå lidande togs han bort idag.
Roligt är det inte heller att jag pga datorhaveri tidigare i veckan nu ligger rejält efter med jobb.
Roligt är däremot att imorgon skall vi gå på friluftsteater på Marsvinsholm, om det nu inte spöregnar förstås.
Roligt är det också att jag fick min dator lagad på endat några få timmar och till ett mycket generöst pris

Den fina Ingrid Bergman rosen från vår trädgård ger jag åt Boss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar