lördag 30 juni 2012

mat & brak

Har jag berättat att jag är rädd för åska?
Så in i bänken att jag springer och gömmer mig på alla tänkbara och otänkbara ställen. Nu bar det sig inte bättre än att det just var ett kraftigt åskväder här igår när jag tänkt blogga lite. Nää det fick istället bli rakt ner i sängen täcket upp över öronen och hålla för öronon vid varje knall. Jaa jag vet att det inte är klokt att en som kallar sig vuxen beter sig på ett så orationellt sätt men så är det ialla fall. Jag vet ju allt det där med sannolikhet och bra och mindre bra platser att befinna sig på, men det hjälper inte.
Det är väl närmast att betrakta som ett under att mina barn inte är vettskrämda, jag som säkert gjort allt för att skrämma dem för livet. Turligt nog är de sunda och normala människor som i sin tur lärt sina barn att bära respekt för åska men inte vara rädd. Det är nog där det brister hos mig, skillnaden mellan respekt och rädsla.
Nåja nog om den saken. Innan åskan skrämde slag på mig hade jag och sambon en mycket trevlig stund hos son med familj. Grillat är ju alltid så himla gott och jag lovar, denna kväll var inget undantag. Vi bjöds på en underbart grillad fläskfile, korvar med sting, och nu menar jag verkligen sting, till detta en fantastiskt god potatisgratäng.
Vi blev så himla mätta att vi knappt orkade äta av Linas underbara äpplepaj men även en bit av denna gick ner.
Tack hela familjen för en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar