söndag 10 juni 2012

Ingen sovmorgon här inte


Uppe tidigt för att fixa en teprenumeration till grannfrun som fyller år idag, (vill du veta mer om prenumerationer klickar du bara på länken.)

Halva natten satt jag uppe och plockade och trixade med datorn och blev faktiskt klar med det jag föresatt mej, så egentligen borde jag ta tillfället iakt och ta lite sovmorgon. Men det är skönt att vara uppe tidigt när allt är tyst, sambon sover och inte ens tuppen hörs till, han har kanske tagit sovmorgn.
Snart vaknar dagen och nya äventyr väntar.  Idag skall jag åka till Svedala för jag är bjuden på Tupperwere party. Det är minst 15 år sen senast, så jag får erkänna att det skall bli kul. Man kan undra vad nyheter som finns nu. En gång i min ungdom och i Tupperweres begynnelse har jag själv varit en av deras demonstratriser. Det hade väl sin form av tjusning.
En maskin tvätt hinner jag också med innan jag åker. Det är så skönt och härligt att kunna hänga ut tvätten på tork. Då känns det sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar