torsdag 14 juni 2012

the lady of the house speaking


Det blev faktiskt en hel del gjort på min lediga dag idag, trots att inget var inplanerat. Det har bivit strukit en hel del av stryktvätten som trängdes i tvättstugan, närmare exakt all tvätt blev struken. Mest var det ju en massa av sambons skjortor men en del blusar och T-shirts blev det också.  Ja jag vet …….ni brukar inte stryka era T-shirt, men så gammalmodig är jag.
Sen fick jag städat både stora rummet och matrummet och det inkluderar dammtorkning och vattna blommorna.
Tre maskiner tvätt är avklarade och hundarna har varit ute, hönsen på plats i hönsgården och middagen står på spisen i väntan på att sambon skall slita sig från jobbet och ta sig hemmåt.
Vad det blir till middag….jo spagetti med köttfärssås bjuds det på idag.
Därtill har jag slappat framför TV:n med en prinsessbakelse och tittat på en repris av ” skenet bedrar ”  en mina favorit-repriser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar