söndag 4 januari 2015

en bild får räcka


En dag i stallet!
Känns som det var länge sen jag var i stallet: Ändå är jag i vårt eget stall dagligen. Minst två gånger om dagen. Ändå kändes det nykommet på något vis.

Inte för att jag går runt och tänker på stall och hästar dagarna i ända, men ibland måste det till ett besök i vårt "andra" stall där vi har våra tävlingshästar.

Idag var det dags att börja jobba lite med vår nykomling "Barre" eller Lomax som han egentligen heter.

Cirka en månad har han varit hos oss nu. Kom från Stockholm och verkar ha lite svårt att acklimatisera sig här. Som om detta inte var nog så påvisade han idag hälta. Inte detta också!!!

Jag tog faktiskt flera bilder på honom idag men det får räcka att publicera denna.

Nåja, dagen slutade ju bra ändå för oss. Anna och Martin bjöd på middag. Hemlagad lasagne som jag åt mer än en portion av. Alltså....GOD!!

Så kom vi äntligen fram till vårt gemensamma semester-resmål till sommaren.
Båda Land, ort, hotell, datum och flygplats är vi nu överens om.
Till och med bokat!!!
Nu gäller det bara att försöka övertala någon att ta hand om hästar, hundar, katter, höns och hus när vi är bortresta.
Det ska nog gå....i värsta fall får vi väl ta till tvångsmetoder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar