tisdag 13 januari 2015

Nu passar tanden i munnen igen



Det är ju inte vår eller sommar precis. Men längta kan man ju.
Denna bild får mig att tänka på sommar.
Fantastiska flickor i fantasimiljö.

Varken fantasi eller fantastiskt är det att ha en tand i avvikande storlek i sin mun. Så har jag haft det lite mer än ett dygn.

Jo, så är det. Har faktiskt haft en tand i min mun som varit för stor!
När jag igår kom hem efter tandläkarbesök där åtgärden var att laga en sliten men hel tand märkte jag till min förskräckelse att tanden numera inte passade i munnen. Den hade blivit för stor och fick därför trängas med andra tänder om befintligt utrymme.

Eftersom jag har en omåttlig tandläkarskräck övervägde jag naturligtvis att låta tanden vara och bara vänja mig vid eländet. Det kunde ju åtgärdas om ett år vid nästa besök.
Men, tanden gav mig ingen ro. Kunde inte låta bli att fara runt med tänder och tunga och verkligen känna in eländet.

Jag tog beslutet att vara modig, ringa upp tandläkaren och be om lite slipning.
Sagt och gjort. Halv fem i eftermiddags befann jag mig i väntrummet, tjugo minuter i fem var jag lycklig på väg ner med hissen mot bilen och åter på väg hem. 
Vilken skillnad!!! Jag njuter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar