fredag 2 januari 2015

stormig början på året


Så mycket jag tänkt göra idag.
Vad blev gjort??
Jo inte vart det mycket inte.
Jag började raskt på morgonen med att röja i två skåp. Sortera lite sängkläder, handdukar, dukar och annat textilt som fanns i skåpen
Sen på något märkligt vis försvann all arbetsglädje och inspiration.

Medan vinden ven och det stormade utanför vårt fönster längtade vi efter semester med soliga och varma dagar.
Här skulle bokas sommarsemester. Nu! Genast!

Nu hamnade jag framför datorn. Resebyrå var vad jag letade på.
Sommarens semesterresa skulle bokas. 
Vi var alla inblandade överens om vart, när och till vilket hotell vi skulle. 
Det var redan nu bekymren började hopa sig.

Våra önskemål gick inte att uppfylla då det inte fanns ledigt är vi skulle åka.
Resebyrå efter resebyrå letades igenom, telefonkontakt mellan oss som ska resa tillsammans, samtal med researrangörerna men allt verkade vara förgjort.

Så förflöt  det mesta av dagen och vi har ännu inte kommit fram till beslut.
Vi får väl se vad vi kan åstadkomma  i helgen.

Det stormar fortfarande, regnet har tagit fart och det känns olustigt att vara ute.  Det är mörkt och kallt.
Här sitter jag och försöker få ordning på mina tankar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar