fredag 23 januari 2015

milky way




Dimman ligger tät över söderslätt idag. Det är totalt vindstilla. Minus 3-4 grader och det enda som hörs är ett svagt men ihärdigt kvittrande från någon småfågel. ( nu menar jag inte gårdens höns).
Hus och gårdar ligger inbäddade i ett dimtäcke. Det är frid över landskapet. Det är en underbar vinterdag. Som gjord för en promenad.

Så fick det också bli. 
Telefonen ringde när vi precis kommit ut och en bekant gjorde med sitt samtal mig sällskap under ca 1 km:s promenad. 
Det blev en skön promenad som både jag och hundarna gillade.

Nästan hemma upptäckte jag att jag tappat en vante. Det går ju alltid att vända och leta, jag visste ju precis vart vi gått och ingen hade vi sett eller hört på vägen så det skulle väl inte vara så svårt. Men jag ingen vante kunde jag hitta.
Bara att gå hemåt eftersom Charley nu visade sitt ogillande. Nu hade vi gått för långt enligt honom. 

Hem, släppa in hundarna, ta bilnycklarna och köra sträckan... och se där låg den ju, ungefär 1 km bort.


Nu höll solen på att försöka bryta sig igenom den massiva dimman.  Vackert!
Det är fortfarande tyst och stilla. Sådana här dagar är det ljuvligt att få bo på landet.


Snart, snart är det vår. jag känner det på mig.

Jag har ju faktiskt gjort mer än detta denna underbara fredag.
Efter en skön sovmorgon var det dags att dammsuga och tvätta lite golv på bottenvåningen. Frukost. En tur till affären i Skivarp för att hämta ett paket,
innan det var dags för promenaden. Allt detta innan klockan hunnit passera 11.30. Jag känner mig fylld av energi och det gillar jag.
Får väl se om det blir något mer uträttat idag eller det kanske bara blir soffhäng och datorarbete. (vilket inte är att förringa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar