lördag 10 januari 2015

äggproduktionen återupptagen


Kanske beror det på det dåliga vädret...vad vet jag. Hur som helst har visst hönsen nu äntligen bestämt sig för att ledigheten må vara slut. Det är dags att leverera lite ägg. Lika bra att stanna inne i hönshuset och göra lite nytta när nu vädret är så här dåligt. Är man en liten höna är risken uppenbar att man flyger iväg i den starka vinden. ( haha)

Det har i sanning varit sparsamt med ägg här på farmen. Trots en hel drös med höns (och tuppar för den delen) har äggen uteblivit.
Nu verkar det dock som produktionen satt igång. Mest glad blev jag över att hitta några ägg från våra grönvärpare. Länge sen senast, men som man säjer "den som väntar på nå´t gott" För visst är det lite extra gott med ett grönt ägg trots att det bara är skalet som är grönt.
Alla ägg på bilden är inte från idag förståss.

Mindre kul är att jag idag haft ett mindre datorhaveri. 
Tack gud att det var just mindre. Det som oroar är att jag inte har en aning om varför och hur.
Jobbar med ett nytt program med det är inte över internet så det borde inte ställa till besvär.
Men ett är säkert man kan aldrig vara nog försiktig när det gäller datorer.

Nä, nu får det bli en räkmacka, en stor kopp te och så kanske lite ost och kex sen tycker jag att kvällen är räddad.
Senare ikväll får jag väl återuppta arbetet som gick förlorat vid haveriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar