torsdag 1 januari 2015

pizzadagen lider mot sitt slut

bilden har jag lånat

Har förstått att det idag, nyårsdagen, är (internationella) pizzadagen. Hade ingen aning men nu vet jag. Hörde också att den bör vara ganska fet/oljig. 
Favoritpizza lär vara Kebabpizza. Det trodde jag kanske inte men det är säkert rätt.
Det är pizzabagarnas stora dag. Försäljningen ökar med ca 30% denna dag. Det är verkligen inte dåligt.

Hos oss har det inte serverats någon pizza idag. Inte vårt favoritkäk ( läs mannens)
Det blev rester från gårdagen. Duger så bra det också.

Nu lider denna dag mot sitt slut. Det har varit en bra dag och nu tror jag att det blir sängen.
Utanför viner blåsten och det låter inget skönt alls.

Ner under täcket, kanske något på Tv men ganska snart slocknar jag och svävar in i drömmarnas värld.

Vi hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar