torsdag 15 januari 2015

Tulpanens dag


Min  favoritblomma har fått en egen dag. 
Just idag. Alltså tulpanens dag.
Självklart har jag varit iväg till handlarn och köpt tulpaner idag. 
Det är så himla mysigt med tulpaner.  Jag blir glad av tulpaner. Då känner åtminstånde jag att det börjar gå mot vår, även om det går sakta.

För övrigt känner jag mig lite avslagen idag. Sovit både lite och dåligt inatt. Väntade in mannen som inte kom hem förrän halv två inatt efter att ha varit med svågern på ett akut sjukhusbesök.

Efter att segat mig ur sängen vid sextiden i morse för att gå ut med hästarna har jag hunnit med att dammsuga och tvätta lite golv. Ja, förutom att varit iväg och köpt tulpaner förstås.

Nu vill hundarna ut. 
Typiskt när man precis städat undan efter alla dessa våta och smutsiga tassavtryck. Men så är det ju att ha hund.

Sen blir det förhoppningsvis service av bland annat värmepumpen.
Nu litar jag inte helt på detta, för han har bokat vid tre tidigare tillfälle men avbokat i sista stund. Får väl vänta och se

 Först en tur med hundarna sen en stor stor kopp te och kanske en macka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar