tisdag 27 januari 2015

en blick i backspegeln


Då ser jag gärna det varma och härliga medelhavet, gärna utanför Grekland som just på den här bilden. Det är inte svårt att längta dit en dag som denna när regnet vräker ner och det småblåser  runt husknuten och termometern stannar på ynka 4 grader. De två, för mej okända, damerna på stranden ser längtansfullt ut mot båten. Att få vistas på en båt  är väl kanske inte min melodi även om det är på medelhavet. Nä jag nöjer mig med stranden och havet bara en bit ut från strandkanten. Räcker för mej.

En annan tillbakablick att göra just idag är ju förintelsens minnesdag.
Den 27 januari 1945, för 70 år sedan, befriades fångarna på Auschwitz.

En dag och framför allt ett dåd och övergrepp vi ALDRIG får glömma eller förneka.

Nu tackar jag för mej och drar mig ner under täcket. En ny dag väntar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar