lördag 24 augusti 2019

3 gånger L

Denna lördag ska vi ha lite gäster på grillat. Inget märkvärdigt alls men trevligt (hoppas vi)
Tänkte därför inte blogga idag, det tenderar att bli aningen ont om tid vid dessa tillfällen även om det hålls enkelt. Men så blev det endå en lite blogg på temat "tre på samma bokstav"
Bokstaven idag är L:

Bild 1 denna dag är Leverpastej.


Varför just leverpastej? Jo igår köpte jag hem en rejäl bit pastej på över 4 hg. Idag är endast knappt hälften kvar. Med detta vill jag säga att både mannen och jag gillar mackor med leverpatej och gurka. Sådan blev det nu till 11 fikat.


Bild 2 Lingon


Lingon kommer att finnas till kvällens käk. Jag har mer och mer gått över till dessa lingon och dragit ner på traditionell lingonsylt. Visst är det gott men ack så sött. Dessa lingon tycker jag är både goda och mycket användbara.

Bild 3 Ljuslyktor


Kanske inte riktigt lyktor i min värld men det var så de salufördes. Lyktorna bär mannens och min stjärnbild med en liten personlighetstext på. Ganska söta faktiskt.
Det blir mörkare på kvällarna nu så lite levande ljus är ju alltid trevligt. Både ute och inne. I kväll tänder vi dessa små lyktor för första gången. Inköpta härom veckan hos Majas Cottage.

Det var allt för denna gång.
 See you soon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar