fredag 16 augusti 2019

storstryk



Nu är jag tillbaka efter några dagar med bloggledigt.
Ibland behöver även jag lite uppehåll.

 Igår kväll, jodå på en helt vanlig torsdag, blev det lite sällskapsspel. Vi har spelat detta trevliga spel ganska så många gånger och vunnit hyffsat ofta också. Nu var det tydligen slut med vinnandet. Det blev STORSTRYK för mannen och mig. Tror det slutade med 7-1 eller något sådant. Nää, nästa gång blir det till att plocka fram kortleken och välja ett annat spel. Nu missunnar jag dem inte att vinna men helst vill jag ju själv stå som segrare, ALLTID.

Denna fredag har faktiskt lite höstkänsla. Inte på ett dåligt vis, mer lite lugnt och avslappnat. Hoppas det håller i sig. Jag tycker mycket om hösten. Att krypa upp i soffan med ett korsord, en bok eller en TV-serie utan några måsten det är kvalitetstid för mig.
Men, åter till denna dag. 


Det är inte någon vanlig dag idag (som så många andra skriver om olika saker) Det är Franks födelsedag. Frank är hunden som lever tillsammans med oss nu. Han är den sista hund vi ska ha. Han är kanske inte som andra men han är vår och passar på något sätt så bra i våran lite udda familj. Han fyller 9 år idag. 
Hur firar man då en något överviktig hund? Jo, det får naturligtvis bli lite goda köttbullar!!

Nä, nu har dagen börjat här hos oss. Mannen är i väg till tandläkaren och jag ska ta mig an ett nytt pussel 
( kanske).
Ni andra får ha en bra dag och en bra början på helgen. Tror vi hörs igen i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar