söndag 4 augusti 2019

en ganska tråkig söndag......





Jo, jag vet att man inte ska göra dagarna tråkiga men just idag har jag inte funnit någon glädje att fylla dagen med.

Har mest blivit ett evigt långt TV-tittade från morgon till sena eftermiddag känns det.
Det är för varmt att sitta i uterummet och pussla och kan inte finna motivation till att varken gå ut eller fixa med bilder eller ens läsa någon bok. Korsord helt utan mening, kan inte tänka och hålla ordning på ens det enklaste av mina korsord denna dag.
Skulle helst velat få klart det tråkiga pussel jag håller på med så jag kan få börja med något av de pussel jag fick av son och svärdotter igår. Det är alltid så spännande och inspirerande att få ett nytt pussel. Att lägga pussel är för mig en härlig avkoppling och det får verkligen hjärnan att slappna av.

Men som ordspråket säger, det blir inte roligare än man själv gör det, så jag får väl ta mig samman och föra in lite positiva tankar. Det brukar ju hjälpa.
Vi hörs kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar